En el darrer ple ordinari del mes de novembre de Moncofa es va aprovar per unanimitat de la corporació municipal modificar l’acord del ple del mes de setembre en el qual se sol·licitava l’adhesió al Pla EDIFICANT de la Conselleria d’Educació. Quasi s’ha multiplicat per dos la quantitat econòmica sol·licitada en un principi i que arribava, segons la memòria emesa per l’arquitecte municipal, a 465.748 euros. La Conselleria ha augmentat a 827.917 euros la quantitat total i es farà càrrec de la reforma de la totalitat de la coberta del centre educatiu i de la construcció de 2 aules d’educació infantil.

Al respecte, el regidor de Compromís a l’Ajuntament de Moncofa, Raül Borràs, ha manifestat que “la Conselleria està disposada a arreglar els despropòsits comesos per l’anterior govern autonòmic en la nefasta construcció del centre i ha doblat la partida inicial demanada per l’Ajuntament i d’aquesta manera per solucionar definitivament els problemes d’inundacions de l’escola i fer les aules d’infantil que es necessitaran pels propers cursos”. A més, ha afegit que “la licitació també de les obres de les aules de primària i els magatzems, valorades en 124.000 euros, farà que la inversió en infraestructures educatives que es farà a Moncofa en 2019 per part de la Conselleria arribarà al milió d’euros. Cal estar molt satisfets.”

Incompliment del Pla d’Igualtat Municipal.

Durant el transcurs del ple, des del grup de Compromís es preguntà pel Pla d’Igualtat aprovat l’any passat i que incloïa accions concretes i la creació d’una comissió de seguiment del Pla, la qual ni s’ha constituït un any després. Segons el regidor de Compromís Raül Borràs “es tracta d’una mostra més del govern de pura façana del PP”.

Sense beques de transport

També en aquest ple s’ha donat compte de moltes modificacions pressupostàries que en opinió de Borràs “s’han de llegir molt atentament perquè desvirtuen profundament el pressupost municipal, com per exemple en buidar la partida de beques de transport per alumnes de Batxiller i d’estudis superiors que va demanar Compromís l’any passat. Segons l’edil de Compromís, el PP ha estat «incapaç de redactar una ordenança per posar en marxa aquestes ajudes dirigides a les famílies i jóvens de Moncofa.”

———————-

La Conselleria de Educación invertirá 827.917 euros para arreglar la cubierta del CEIP Avel·lí Corma.

En el último pleno ordinario del mes de noviembre de Moncofa se aprobó por unanimidad de la corporación municipal modificar el acuerdo del pleno del mes de septiembre en el cual se solicitaba la adhesión al Pla Edificant de la Conselleria de Educación. Prácticamente se ha doblado la cantidad económica solicitada en un principio y que llegaba, según la memoria emitida por el arquitecto municipal, a 465.748 euros. Así pues, la Conselleria ha aumentado a 827.917 euros la cantidad total y se hará cargo de la reforma de la totalidad de la cubierta del centro educativo y de la construcción de 2 aulas de educación infantil.

Al respecto, el concejal de Compromís en el Ayuntamiento de Moncofa, Raül Borrás, ha manifestado que “la Conselleria está dispuesta a arreglar los despropósitos cometidos por el anterior gobierno autonómico en la nefasta construcción del centro y ha doblado la partida inicial solicitada por el Ayuntamiento, para de de esta manera para solucionar definitivamente los problemas de inundaciones de la escuela y hacer las aulas de infantil que se necesitarán para los próximos cursos “. Además, ha añadido que “la licitación también de las obras de las aulas de primaria y los almacenes, valoradas en 124.000 euros, hará que la inversión en infraestructuras educativas que se hará en Moncofa 2019 por parte de la Conselleria llegará al millón de euros. Hay que estar muy satisfechos. “

Incumplimiento del Plan de Igualdad Municipal.

Durante el transcurso del pleno, desde el grupo de Compromís se preguntó por el Plan de Igualdad aprobado el año pasado y que incluía acciones concretas y la creación de una comisión de seguimiento del Plan, la cual ni se ha constituido un año después. Según el concejal de Compromís Raül Borràs “se trata de una muestra más del gobierno de pura fachada del PP”.

Sin becas de transporte

También en este pleno se ha dado cuenta de muchas modificaciones presupuestarias que en opinión de Borràs “se deben leer muy atentamente porque desvirtúan profundamente el presupuesto municipal, como por ejemplo al vaciar la partida de becas de transporte para alumnos de Bachiller y de estudios superiores que pidió Compromís del año pasado. Según el edil de Compromís, el PP “ha sido incapaz de redactar una ordenanza para poner en marcha estas ayudas dirigidas a las familias y jóvenes de Moncofa.”