Aquest dimecres 20 de març, a més del ple extraordinari convocat per a l’aprovació dels pressupostos municipal, s’ha debatut l’aprovació del conveni transitori d’explotació de la dessalinitzadora.

Compromís ha votat en contra a les dos propostes.

En el primer dels punts, Raül Borràs s’ha mostrat “crític“ amb l’equip de govern al assenyalar que “no han tingut en compte cap dels punts que vam portar a la mesa de negociació, i això que hem estat l’únic partit de l’oposició en fer-ho“.

El candidat de la coalició a l’alcaldia ha denunciat que “la negociació dels pressuposts per part del PP ha estat un paripé, ja que tenien garantit el vot a favor dels regidors no adscrits. A més, han inclòs dins del pressupost solament les seus propostes d’inversions sense tindre en compte que falten escassos dos mesos per a les eleccions i pot produir-se un canvi en el govern local. Un altra vegada, com ja ens van fer l’any passat, han menystingut les nostres propostes i no ens han deixat altra opció que votar en contra dels pressupostos”.

En segon lloc, el conveni amb Acuamed per posar en marxa la dessalinitzadora no ha convençut els membres del grup municipal de Compromís. Borràs ha afirmant que “Acuamed posa entre l’espasa i la paret al poble de Moncofa en proposar-nos un conveni pel qual, d’ací 5 anys, ens obligaria a pagar més d’un milió d’euros durant 25 anys per a fer-nos càrrec de l’amortització de la construcció de la planta i a abonar uns preus desmesurats per l’agua dessalada que arribarà a les nostres cases”.

A més, el regidor de Compromís ha afegit que “la tècnica de contractació de l’Ajuntament ha informat desfavorablement a aquest conveni transitori, que encara que ens dóna un marge de cinc anys sense pagar els costos de construcció de les instal·lacions i un preu més just per l’aigua consumida durant aquest temps, ens aboca posteriorment a un conveni injust i abusiu que hipoteca el futur del nostre poble”.

Per a finalitzar, Borràs ha recordat que “Compromís per Moncofa ha dut aquest tema a votació al Congrés i al Senat per a que l’Estat es fera càrrec de la construcció de la planta dessaladora i sempre ens l’han rebutjat“.


—————

Compromís per Moncofa rechaza el convenio transitorio de la desaladora  porque hipoteca el futuro del municipio


Este miércoles 20 de marzo, además del pleno extraordinario convocado para la aprobación de los presupuestos municipal, se ha debatido la aprobación del convenio transitorio de explotación de la desaladora.

Compromís ha votado en contra en las dos propuestas.

En el primero de los puntos, Raül Borràs ha mostrado “crítico” con el equipo de gobierno al señalar que “no han tenido en cuenta ninguno de los puntos que llevamos a la mesa de negociación, y eso que hemos sido el único partido de la oposición en hacerlo “.

El candidato de la coalición a la alcaldía ha denunciado que “la negociación de los presupuestos por parte del PP ha sido un paripé, ya que tenían garantizado el voto a favor de los concejales no adscritos. Además, han incluido dentro del presupuesto solamente sus propuestas de inversiones sin tener en cuenta que faltan escasos dos meses para las elecciones y puede producirse un cambio en el gobierno local. De nuevo, como ya nos hicieron el año pasado, han menospreciado nuestras propuestas y no nos han dejado otra opción que votar en contra de los presupuestos “.

En segundo lugar, el convenio con Acuamed para poner en marcha la desaladora no ha convencido a los miembros del grupo municipal de Compromís. Borràs ha afirmando que “Acuamed pone entre la espada y la pared al pueblo de Moncofa al proponernos un convenio por el que, de aquí 5 años, nos obligaría a pagar más de un millón de euros durante 25 años para hacernos cargo de la amortización de la construcción de la planta y a abonar unos precios desmesurados para el agua desalada que llegará a nuestras casas “.

Además, el concejal de Compromís ha añadido que “la técnica de contratación del Ayuntamiento ha informado desfavorablemente a este convenio transitorio, que aunque nos da un margen de cinco años sin pagar los costes de construcción de las instalaciones y un precio más justo por el agua consumida durante este tiempo, nos lleva posteriormente a un convenio injusto y abusivo que hipoteca el futuro de nuestro pueblo “.

Para finalizar, Borràs ha recordado que “Compromís per Moncofa ha llevado este tema a votación en el Congreso y en el Senado para que el Estado se hiciera cargo de la construcción de la planta desaladora y siempre nos lo han rechazado”.

El edil ha denunciado que Acuamed “solo quiere evitar tener que devolver la subvención a la Unión Europea, pero hipoteca el futuro de los vecinos de Moncofa”