Joan Baptista Vilar: “Moncofa ha de tindre una programació cultural durant tot l’any”.

Des de Compromís per Moncofa, després d’analitzar l’esborrany de pressupostos que ha presentat l’equip de govern popular, consideren que és una proposta “plana, populista i sense imaginació”.

lJoan Baptista Vilar ha indicat que “les úniques partides que augmenten prou, en percentatge, respecte al pressupost de l’any anterior són les de festes ( juliol, octubre, paelles…), mentres que disminueixen altres com el manteniment dels parcs infantils”.

El portaveu del grup municipal de Compromís ha apuntat que “apostarem per la continuació dels nostres projectes, com el carril-bici, que té una partida insuficient”. Vilar ha afegit que no s’ha inclòs la rotonda de l’ermita, aprovada per unanimitat en el Ple. Pel que fa a la zona del Pirulí, des de la coalició consideren que els pressuposts han d’incloure una partida “perquè hi ha un informe que recomana intervindre en aquest espai emblemàtic del nostre poble”.

Dins del capítol de subvencions, Joan Baptista Vilar ha lamentat que en 2017 l’equip de govern no haja fet realitat la promesa de crear una ordenança per regular les subvencions a les associacions “com vam acordar durant la negociació de l’actual pressupost que ara tanquem”.

Davant de l’incompliment, Vilar planteja augmentar considerablement la partida de despeses d’actes culturals de les associacions per tal d’ajudar “a aquelles associacions locals que fan activitats pel poble i fan poble”.

Per la seua banda, Raül Borràs ha afirmat que el pressupost “naix orfe de polítiques socials i progressistes”. En aquesta línia, el també regidor de Compromís ha reclamat una programació cultural de caràcter anual i “no només a l’estiu”. La programació, segons Borràs, hauria de ser difosa a través en llocs estratègics del municipi -comerços, centre de salut, instal·lacions municipals com la biblioteca. Els valencianistes també proposen que els pressuposts incloguen una partida per executar el Pla d’Igualtat i un seguit d’actuacions contra la violència de gènere.

Finalment, des de Compromís per Moncofa han insistit en crear un mecanisme amb el qual els veïns puguen presentar, als comptes municipals, propostes que consideren necessàries per millorar la vida dels veïns. En aquest sentit, Raül Borràs ha recordat la moció per impulsar els pressuposts participatius que va ser rebutjada al ple amb els vots de PP i socialistes.

——————————

Compromís reclama que los presupuestos de Moncofa incluyan partidas para la rotonda de la ermita y el Pirulí

Joan Baptista Vilar: “Moncofa tiene que tener una programación cultural durante todo el año”.

Desde Compromis per Moncofa, tras analizar el borrador de presupuestos que ha presentado el equipo de gobierno popular, consideran que es una propuesta “plana, populista y sin imaginación”.

Juan Bautista Vilar ha indicado que “las únicas partidas que aumentan bastante, en porcentaje, respecto al presupuesto del año anterior son las de fiestas (julio, octubre, paelles …), mientras que disminuyen otros como el mantenimiento de los parques infantiles “.

El portavoz del grupo municipal de Compromís ha apuntado que “apostaremos por la continuación de nuestros proyectos, como el carril-bici, que tiene una partida insuficiente”. Vilar ha añadido que no se ha incluido la rotonda de la ermita, aprobada por unanimidad en el Pleno. En cuanto a la zona del Pirulí, desde la coalición consideran que los presupuestos deben incluir una partida “porque hay un informe que recomienda intervenir en este espacio emblemático de nuestro pueblo”.

Dentro del capítulo de subvenciones, Joan Baptista Vilar ha lamentado que en todo el año 2017 el equipo de gobierno no haya hecho realidad la promesa de crear una ordenanza para regular las subvenciones a las asociaciones “como acordamos durante la negociación de la actual presupuesto que ahora cerramos “.

Ante el incumplimiento, Vilar plantea aumentar considerablemente la partida de gastos de actos culturales de las asociaciones para ayudar “a aquellas asociaciones locales que realizan actividades por el pueblo y hacen pueblo”.

Por su parte, Raúl Borrás ha afirmado que el presupuesto “nace huérfano de políticas sociales y progresistas”. En esta línea, el también concejal de Compromís ha reclamado una programación cultural de carácter anual y “no sólo en verano”. La programación, según Borràs, debería ser difundida a través en lugares estratégicos del municipio -comercios, centro de salud, instalaciones municipales como la biblioteca. Los valencianistas también proponen que los presupuestos incluyan una partida para ejecutar el Plan de Igualdad y una serie de actuaciones contra la violencia de género.

Finalmente, desde Compromís per Moncofa han insistido en crear un mecanismo con el cual los vecinos puedan presentar, a las cuentas municipales, propuestas que consideran necesarias para mejorar la vida de los vecinos. En este sentido, Raúl Borrás ha recordado la moción para impulsar los presupuestos participativos que fue rechazada en el pleno con los votos de PP y socialistas.