Compromís per Moncofa denuncia que “la falta d’interés” de l’equip de govern frena  la creació de llocs de faena

Joan Baptista Vilar, portaveu de Compromís Moncofa, “H ha dos projectes importants sobre la taula que activarien la nostra economia local, que crearien nombrosos llocs de treball i es troben aturats pel Ministeri de Medi Ambient del govern central. El primer està lligat a la Declaració d’Interès Comunitari per crear un càmping a la platja i, l’altre, un projecte d’una taulellera en un dels nostres polígons industrials “.

Segons denuncia Compromís, les limitacions arriben de la Confederació Hidrogràfica, organisme dependent del mateix Ministeri de Medi Ambient. La Confederació exposa la manca de disponibilitat dels recursos hídrics i això frena l’execució de estos projectes. En Moncofa superem en consum d’aigua la quota atribuïda per al municipi pel Consorci de la Plana Baixa.

Segons Vilar, “l’equip de govern no fa mes que queixar-se del projecte de la dessaladora, mentre que el que cal fer és pressionar el govern central perquè active la planta dessaladora de Moncofa que és l’única font de recurs que tenim”.

El portaveu de Compromís afirma que el problema és el conveni signat entre l’Ajuntament de Moncofa i la societat estatal Acuamed. El preu de l’aigua és “inassumible” a causa del principi de recuperació de la inversió inicial, principi que per a Vilar “es pot considerar il·legal”.

La dessaladora està inscrita en el Pla Hidrològic Nacional “i és el Ministeri el que ha d’assumir els costos de la infraestructura i no pretendre recuperar-los” a través de les quotes d’aigua que paguen els veïns”.

Si els veïns han d’assumir el cost de la dessaladora, el rebut de l’aigua s’incrementaria per tres, afirmen des de Compromís. Esta situació, segons Vilar, “és inacceptable i insostenible ja que l’aigua és un recurs essencial i el ministeri és l’encarregat de proporcionar-“.

Cal destacar que el projecte contenia, com a finalitat inicial, independitzar el proveïment d’aigua de les conques hidrogeològiques de la Plana Baixa i donar solució al rebuig de diferents plantes d’osmosi d’aigua prefiltrada de diverses localitats. Des de Compromís afirmen que està finalitat tampoc es compleix “perquè ningú fa res mentre continua baixant la qualitat de les nostres aigües subterrànies”.

——————————-

 

 

Dos empresas no pueden instalarse en Moncofa por falta de agua

Compromís Moncofa denuncia que la falta de interés del equipo de gobierno en materia de aguas esta frenando el desarrollo de proyectos importantes en el municipio.

Juan Bautista Vilar, portavoz de Compromís Moncofa, “Hoy en día hay dos proyectos importantes sobre la mesa que activarían nuestra economía local, que crearían numerosos puestos de trabajo y se encuentran parados por el Ministerio de Medio Ambiente del gobierno central. El primero está ligado a la Declaración de Interés Comunitario para crear un camping en la playa y, el otro, un proyecto de una azulejera en uno de nuestros polígonos industriales”.

Según denuncia Compromís, las limitaciones llegan de la Confederación Hidrográfica, organismo dependiente del propio Ministerio de Medio Ambiente. La Confederación expone la falta de disponibilidad de los recursos hídricos y eso frena la ejecución de estoso proyectos. En Moncofa se está superando en consumo de agua la cuota atribuida para el municipio por el Consorcio de la Plana Baixa.

Según Vilar, “el equipo de gobierno no hace mas que quejarse del proyecto de la desaladora, mientras que lo que hay que hacer es presionar al gobierno central para que active la planta desaladora de Moncofa que es la única fuente de recurso que tenemos.

El portavoz de Compromís afirma que el problema es el convenio firmado entre el ayuntamiento de Moncofa y la sociedad estatal Acuamed. El precio del agua es inasumible debido al principio de recuperación de la inversión inicial, principio que para Vilar “se puede considerar ilegal”.

La desaladora esta inscrita en el Plan Hidrológico Nacional y es el Ministerio el que debe de asumir los costes de la infraestructura y no pretender recuperarlos a través de las cuotas de agua que paguen los vecinos.

Si los vecinos han de asumir el coste de la desaladora, el recibo del agua se incrementaría por tres. Esta situación, según Vilar, “es inaceptable e insostenible ya que el agua es un recurso esencial y el ministerio es el encargado de proporcionarlo”.

Cabe destacar que el proyecto contenía, como finalidad inicial, independizar el abastecimiento de agua de las cuencas hidrogeológicas de la Plana Baixa y dar solución al rechazo de diferentes plantas de osmosis de agua prefiltrada de varias localidades. Desde Compromís afirman que está finalidad tampoco se cumple “porque nadie hace nada mientras continua bajando la calidad de nuestras aguas subterráneas”.