Compromís esmena els PGE 2016 perquè aquests s’obliden (de nou) de Moncofa.

Compromís continua treballant al mes d’agost per demanar al govern de Rajoy que incloguen als pressupostos generals de l’estat per a l’any 2016 (PGE 2016) aspectes que consideren bàsics pel present i futur de Moncofa, i que el PP de Wences Alòs no ha volgut demanar.

En primer lloc, l’assemblea de Compromís per Moncofa ha impulsat un acord dins la Comarcal de Compromís, on estan representats tots els pobles de La Plana Baixa, per exigir la regeneració i protecció de la nostra costa i poder tindre unes platges com cal. Així, entre tots els pobles costaners al sud de Castelló han fet una esmena demanant 40 milions d€ pel 2016 per començar a aplicar solucions definitives a les nostres platges. En aquest punt, el portaveu local de Compromís per Moncofa, en Raül Borràs, assenyala que “la nostra primera intenció va ser demanar-ho tots els partits de l’ajuntament junts fent una esmena als pressupostos generals, però Wences Alòs no va voler moure un dit per fer-ho”.

També han demanat més recursos per l’atur agrari. Després de reunir-se amb els responsables sindicals del poble (UGT), els membres del col·lectiu s’han adonat que amb els pocs diners que arriben al municipi des de Madrid no hi ha suficient perquè tots els aturats de la branca agrària puguen entrar en la roda i treballar algun mes, sent beneficiats quasi sempre els mateixos, mentre altres amb moltes necessitats no tenen cap opció. Per això, Compromís per Moncofa ha esmenat els pressupostos demanant que s’augmente la partida de l’atur agrari a la província de Castelló perquè a Moncofa li corresponga la mateixa quantitat (180000€) que abans de la crisi, quan no feien tanta falta aquestes ajudes, ja que ara amb la taxa d’atur registrat més alta des que es tenen dades (18%), arriben escassament un 50% dels diners.

En aquest tema, el portaveu de Compromís a l’Ajuntament, en Joan Baptista Vilar, explica que van anar a preguntar als tècnics de l’Ajuntament si els treballadors de l’atur agrari podrien treballar els mesos de juliol, agost i setembre complets per a estar l’1 d’octubre en disposició de començar la campanya de la taronja i no perdre faena, i li van respondre que enguany la cosa no ha pogut ser perquè han arribat tard els papers des de Madrid, però que generalment no hi ha problemes. També li van traslladar la mateixa pregunta a l’alcalde i la resposta va ser que es necessiten algunes persones de l’atur agrari per cobrir les festes d’octubre perquè amb la brigada municipal no hi ha prou. A Compromís afirmen que “podem entendre la resposta de la tècnica de l’ajuntament, però la de l’alcalde és inacceptable per dues raons clares: les persones de l’atur agrari sols poden fer faenes pròpies per les quals reben l’ajuda, i per altre costat, la solució és ampliar les brigades per a les èpoques de l’any que es necessiten (estiu, festes, etc.) amb contractes temporals.”

Des de Compromís esperen que Wences Alòs exigeixi a totes les administracions per igual sense fer política de partit en assumptes tan importants com els pressupostos de l’estat, els mosquits o qualsevol tema on se li tinga que plantar cara al Partit Popular.

Arxivat en: Compromís, General, moncofa, PGE 2016, platges, pressupostos